Genel Tanıtım
|
Ders Adı
|
:
|
Bilgisayar I
|
Ders Kodu
|
:
|
İKY 1137
|
Dersin Seviyesi
|
:
|
Önlisans
|
Dersin Derecesi
|
:
|
Önlisans
|
Dili
|
:
|
Türkçe
|
Teorik Kredisi
|
:
|
3
|
Laboratuvar Kredisi
|
:
|
0
|
Uygulama Kredisi
|
:
|
0
|
AKTS
|
:
|
3
|
Ders Sorumlusu
|
:
|
|
Ders Tipi
|
:
|
Zorunlu
|
Anlatım Şekli
|
:
|
Yüzyüze
|
Ön Koşul Yan Koşul
|
:
|
Yok
|
Dersin Amacı
|
:
|
Öğrencilerin bir kelime işlemci programını ve uygulamalarını iyi derecede öğrenmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
:
|
Giriş olarak, bilgisayar donanımı tanıtılır ve ardından masaüstü yazılım programlarına giriş yapılır. Bu çerçevede, anlatılacak bir kelime işlemci programının menülerinin kullanımı, metin yazımı, tablo ve grafik hazırlama gibi konular anlatılmaktadır. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci, kullanıcı düzeyinde bilgisayar bilgisine sahip olacaktır. Okul ve iş hayatında sıkça kullanması muhtemel MS Word, Excel ve PowerPoint programlarına vakıf olacak, ayrıca söz konusu programlara ilişkin karşılaşabilecekleri sorunları giderme becerisi kazanacaklardır.
|
Gerekli Kaynaklar
|
:
|
1.Güneş ve diğ. 2004. Temel Bilgi Teknolojileri. Anadolu Üniversitesi Yayınları: Eskişehir.
2. Ders notları, görsel ve işitsel ders gereçleri, teknolojik cihazlar, örnek sunum programları, internet siteleri ve veri tabanları, iş uygulamaları.
|
Planlanan Faaliyetler Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri
|
:
|
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma Lisansı Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Öğretme Yöntemi:
Anlatım, göstererek yapma, uygulamalı çalışma, soru cevap uygulanacaktır.
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
|
:
|
|
|
Öğrenme Çıktıları
|
1
-
Bilişim teknolojileri temel kavramlarını bilebilme
|
2
-
İşletim sistemlerinin işlevlerini ve ortak yanlarını bilebilme
|
3
-
Tablolama ve hesaplama programlarını günlük ders planlarında kullanabilme
|
4
-
Veri sunumu programlarını kullanarak ders sunumu yapabilme
|
|
Haftalık Ders İçeriği
|
Hafta
1
|
Teorik
|
:
|
Bilgisayar Teknolojisine Giriş
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
2
|
Teorik
|
:
|
Bilgisayarın Çalışma Şekli
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
3
|
Teorik
|
:
|
İkilik Sayma Sistemi
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
4
|
Teorik
|
:
|
Bilgisayar Donanımlarına Genel Bakış
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
5
|
Teorik
|
:
|
Bilgisayar Donanımlarının İncelenmesi
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
6
|
Teorik
|
:
|
Disk Kapasite Birimleri
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
7
|
Teorik
|
:
|
Disk Kapasite Birimleri
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
8
|
Teorik
|
:
|
Bilgisayar Yazılımları
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
9
|
Teorik
|
:
|
Ara Sınav
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
10
|
Teorik
|
:
|
İşletim Sistemleri
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
11
|
Teorik
|
:
|
İşletim Sistemine Giriş
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
12
|
Teorik
|
:
|
İşletim Sisteminin Detayları
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
13
|
Teorik
|
:
|
MS Ofis Uygulamaları- Word
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
14
|
Teorik
|
:
|
MS Ofis Uygulamaları- Excell
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
Hafta
15
|
Teorik
|
:
|
MS Ofis Uygulamaları- Powerpoint
|
Pratik
|
:
|
|
Laboratuvar
|
:
|
|
|
|
|
ECTS İş Yükü
|
Aktivite Türü
|
Dönem İçerisinde
|
Sayısı
|
İş Yükü
|
Vize
|
Evet
|
1
|
1,00
|
Final
|
Hayır
|
1
|
1,00
|
Uygulama / Pratik
|
Evet
|
14
|
14,00
|
Ders Öncesi Bireysel Çalışma
|
Evet
|
14
|
14,00
|
Ders Sonrası Bireysel Çalışma
|
Evet
|
14
|
14,00
|
Uygulama / Pratik Sonrası Bireysel Çalışma
|
Evet
|
5
|
5,00
|
Ara Sınav Hazırlık
|
Evet
|
10
|
10,00
|
Final Sınavı Hazırlık
|
Evet
|
10
|
10,00
|
Derse Katılım
|
Evet
|
14
|
14,00
|
Toplam Saat
|
|
|
83,00
|
ECTS
|
|
|
3,00
|
|
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
|
0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
|