1- Öğretmen yeterlilikleri açısından ileri düzeyde bilgi ve beceri geliştirebilme.
2- Fen eğitiminde karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm üretebilme.
3- Fen eğitimiyle ilgili bilgi ve becerilerini, diğer disiplinlerle ilişkilendirebilme.
4- Bilimsel ve mesleki etik değerlere ve bilince sahip olabilme.
5- Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak sunabilme.
6- Alanında nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme.
7- Bilişim teknolojilerinin eğitim uygulamalarında kullanılmasına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirebilme.
8- Alanındaki yeni gelişmeleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda yorumlayabilme.
9- Alanında edindiği bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme.
10- Kavram öğretimine yönelik ders planı ve materyalleri geliştirebilme.
11- Fen öğretiminde alternatif ölçme ve değerlendirme anlayışlarını kullanabilme.