1- Üretim ve pazarlama yönetimi ile ilgili ileri düzeyde teorik bilgiye sahip olabilme
2- Üretim ve pazarlama konusundaki klasik ve çağdaş yaklaşımları yorumlayabilme ve aralarındaki ilişkileri değerlendirebilme
3- Üretim ve pazarlama disiplinlerine ilişkin gelişmeleri takip edebilme, analiz edebilme ve yorumlayabilme
4- Üretim ve pazarlama kararlarını etkileyen bölgesel, ulusal ve küresel konuları tanımlayabilme ve analiz edebilme
5- Üretim ve pazarlama disiplinleri ile ilgili edindiği teorik bilgileri uygulamada kullanabilme
6- Üretim ve pazarlama yönetimi konularında stratejiler geliştirebilme
7- Üretim ve pazarlama stratejilerinin diğer disiplinlerle etkileşimini kavrayabilme
8- Üretim ve pazarlama disiplinine ilişkin problemleri bilimsel yöntemlerle değerlendirebilme, analiz edebilme ve çözüm üretebilme
9- Üretim ve pazarlama alanındaki problemleri çözerken ve kararlar alırken fonksiyonlar ve disiplinlerarası işbirliğinden yararlanabilme
10- Uzman ya da uzman olmayan kişileri, üretim ve pazarlama ile ilgili konularda bilgilendirebilme
11- Yenilikçiliğin önemini anlayabilmelive yenilikçi yaklaşımları üretim ve pazarlama alanında kullanabilme
12- İşletme stratejileri geliştirirken ve bunları uygulamaya koyarken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurabilme