| 1- | Eğitim yönetimi ve denetimi ile ilgili kuram ve yaklaşımları bilir. | 
            
                |  | 
        
            
                | 2- | Türkiye'de uygulanan yönetim ve denetim uygulamaları hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | 
            
                |  | 
        
            
                | 3- | Eğitim yönetimi ile ilgili çeşitli kademelerde görev alma ve yönetme bilgi ve becerilerine sahip olur. | 
            
                |  | 
        
            
                | 4- | Dünyada ve Türkiye'deki eğitim yönetimi uygulamalarını karşılaştırır. | 
            
                |  | 
        
            
                | 5- | Temel düzey istatistik bilgi ve becerilerine sahip olur. | 
            
                |  | 
        
            
                | 6- | Eğitim örgütlerinde insan kaynaklarını değerlendirebilir. | 
            
                |  | 
        
            
                | 7- | Eğitim yönetimi ve denetiminde varolan güncel bilgi ve gelişmeleri eleştirel bakışa uygun olarak değerlendirir. | 
            
                |  | 
        
            
                | 8- | Eğitim yönetimi ve denetimi ile ilgili veri toplama, literatür inceleme bilgi ve becerisi kazanır. | 
            
                |  | 
        
            
                | 9- | Eğitim yönetimindeki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 
            
                |  | 
        
            
                | 10- | Yaptığı araştırmalarda mesleki ve bilimsel etik değerleri gözetme bilgi ve becerisine sahip olur. | 
            
                |  | 
        
            
                | 11- | Bilimsel araştırma yöntem, teknik ve yazım ilkelerine uygun nasıl proje yazılacağını bilir. | 
            
                |  | 
        
            
                | 12- | Okul yönetimi ile ilgili temel yasa ve hususlar ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olur. | 
            
                |  | 
        
            
                | 13- | Eğitimi hukuksal yönleriyle değerlendirerek eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. | 
            
                |  | 
        
            
                | 14- | Eğitim yönetimi ve denetimi ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 
            
                |  |