1-
|
Tarih alanının ana bilim dallarında (Eskiçağ Tarihi, Ortaçağ Tarihi, Yeniçağ, Yakınçağ, Osmanlı Müesseseleri, Genel Türk Tarihi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi) akademik düzeyde bilgi sahibi olabilme.
|
|
2-
|
Osmanlı Türkçesi olarak yazılmış her türlü tarihi belgeyi okuyabilme, analiz edebilme ve akademik çalışmalarda kullanabilme.
|
|
3-
|
Tarih araştırmalarında yöntem konusunda mesleki yetkinliğe sahip olarak, disiplin içi ve disiplinler arası eleştirel bir bakışla, bireysel veya ekip çalışması yapabilme.
|
|
4-
|
Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
|
|
5-
|
Toplumların siyasi, iktisadi, askeri, hukuki, sosyal ve kültürel tarihleri hakkında bilgi sahibi olup, analiz yapabilme.
|
|
6-
|
Aldığı tarih eğitimi ile birey olarak kültürel kimliğinin ayrılmaz bir parçası olduğunun bilincinde, çok yönlü bir entelektüel birikime sahip olabilme.
|
|
7-
|
Alanına ilişkin bilimsel ve güncel konular hakkında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyerek, edinilen ileri düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
8-
|
Geçmiş, günümüz ve gelecek arasında bağ kurarak toplumsal, kültürel, siyasal, ekonomik ve kimlik sorunlarına çok yönlü bakabilme.
|
|
9-
|
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanabilme.
|
|
10-
|
Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olabilme.
|
|