1- Pazarlama ile ilgili temel kavram ve ilkeleri kavrayarak, işletmelerin amaçları ve hedefleri doğrultusunda hangi pazarlarda faaliyette bulunulacağını ve hangi pazarlama bileşenlerinden yararlanacağını gösterebilme.
2- İşletme içinde pazarlama ile ilgili problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanabilme.
3- Kendilerine özgü satış yöntemleri ve süreçleri oluşturarak işletme yapılarına uygun bilimsel verilere dayalı çözüm önerilerini ortaya koyabilme.
4- Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte internet teknolojileri ve ofis yazılımlarını kullanabilme.
5- İşletmede pazarlama ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşları, üstleri ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde ifade edebilme ve takım çalışması yapabilme.
6- Temel hukuk bilgisine sahip olarak problemlerin çözümüne bu doğrultuda yaklaşabilme.
7- Davranış ve görgü kurallarını öğrenmiş olup, bu kuralları günlük hayat ve iş hayatına entegre edebilme.
8- Türk dilini etkin ve akıcı kullanabilme, işiyle ilgili temel yazışmalar yapabilme, okuduğunu anlayıp düzgün yorumlayabilme.
9- Pazar ve pazarlama çevresi kurma gereklerini kavrama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama.
10- Pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma, planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama.
11- Sürekli değişen piyasa koşullarını izleyerek doğru verilere ulaşabilme ve bu verileri işletme amaçları doğrultusunda kullanabilme.
12- Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde, müşteri talep ve şikayetlerinin ölçülmesinde kullanılan teknoloji ve yöntemleri anlayarak mevcut durumu yorumlayabilme.
13- Müşteri ilişkilerinde toplam kalite yönetimini ve değer yaratma sürecini benimseme.