1- Yönetim ve Organizasyon alanında, eğitim sürecinde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri pratiğe aktarabilme ve bu alana ilişkin özgün fikirler geliştirebilme
2- Yönetim ve Organizasyon alanına temel oluşturan diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olabilme ve bu disiplinlerden faydalanabilme
3- Yönetim ve Organizasyon alanına ilişkin kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme
4- Uygulamada karşılaşılabilecek sorunları çözmek için gerek bireysel gerekse grup üyesi olarak sorumluluk alabilme
5- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, bilgiden bilgi üretebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenme sürecini yönlendirebilme
6- Alanı ile ilgili konularda başka insanları bilgilendirebilme; onlarla düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilme
7- Alanına ilişkin kuramsal tartışmalara hakim olabilme, onları yorumlayabilme ve literatüre katkıda bulunabilme
8- Yönetim ve organizasyon alanıyla ilgili olarak, lokal ve küresel bazda yeni eğilimlerin farkına varabilme ve bunların yaratacağı fırsat ve tehditleri değerlendirebilme
9- Alandaki klasik ve güncel kuramlar hakkında bilgi sahibi olabilme, bunlar arasındaki farklılıkları görebilme ve aralarındaki ilişkileri değerlendirebilme
10- Alanda yapılacak araştırmalarda, verilerin toplanması, analiz edilmesi, yorumlanması, raporlanması ve elde edilen sonuçların uygulamaya aktarılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik kurallara uygun davranabilme
11- Yönetim ve Organizasyon alanına ilişkin yenilikleri takip edebilme ve bunları uygulamaya koyabilme
12- Bireysel hedefler belirleyerek bunlara ulaşmak için gereken adımları tasarlayabilen, yaratıcı düşünebilen, eleştiriye açık ve mesleki açıdan yeterli hale gelebilme
13- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
14- Alanında edindiği uzmanlık bilgilerini kullanmak suretiyle, çalışma ortamında karşılaştığı görevlerde stratejik yaklaşımlar geliştirebilme
15- Alanının gerektirdiği hukuki bilgiye sahip olabilme ve kullanabilme