1- Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olabilme.
2- Alanıyla ilgili problemleri tanıyabilme.
3- Alanıyla ilgili problemlerin çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirebilme.
4- Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışabilme.
5- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
6- Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirebilme ve derinleşebilme.
7- Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bir süreç olarak uygulayabilme.
8- Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
9- Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşabilme.
10- Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olabilme.
11- Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilme.
12- Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme.
13- Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirebilme.
14- Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütebilme.