1- Dinin temel kaynaklarına ulaşma ve kullanma becerisi kazanır.
2- Din ve ahlak ile ilgili bilgileri temel kaynaklarından da yaralanarak objektif bir şekilde kazanır.
3- Din ve ahlak alanında öğrendiği bilgileri, kavramları ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
4- Dinin özgün ve evrensel değerleri hakkında akademik prensiplere uygun, toplumun ihtiyaçlarıyla uyumlu bilgi üretir.
5- Din, ahlak ve eğitim alanında olduğu gibi tüm alanlarda karşılaştığı bilgilere, olgu ve olaylara eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşım sergiler.
6- Din ve ahlak alanında öğrendiği bilgileri Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanır.
7- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun, öğrencilerin gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına; konu alanı özellik ve kazanımlarına göre uygun düşecek çağdaş öğrenme kuramlarına dayalı farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretme ortamlarını zenginleştirir.
8- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanılan program, yöntem ve yaklaşımlara eleştirel bakar.
9- İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi alanındaki problemleri tanımlar, modeller ve çözer.
10- İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
11- İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
12- Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
13- Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
14- Eğitim teknolojilerini takip etme ve bu alandaki gelişmeleri kullanabilme becerisi kazanır.
15- Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
16- Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
17- Ülkemizde ve dünyada yaşayan farklı din ve kültürleri tanır.