1-
|
Dinin temel kaynaklarına ulaşma ve kullanma becerisi kazanır.
|
|
2-
|
Din ve ahlak ile ilgili bilgileri temel kaynaklarından da yaralanarak objektif bir şekilde kazanır.
|
|
3-
|
Din ve ahlak alanında öğrendiği bilgileri, kavramları ve aralarındaki ilişkileri kavrar.
|
|
4-
|
Dinin özgün ve evrensel değerleri hakkında akademik prensiplere uygun, toplumun ihtiyaçlarıyla uyumlu bilgi üretir.
|
|
5-
|
Din, ahlak ve eğitim alanında olduğu gibi tüm alanlarda karşılaştığı bilgilere, olgu ve olaylara eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşım sergiler.
|
|
6-
|
Din ve ahlak alanında öğrendiği bilgileri Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminde kullanır.
|
|
7-
|
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretiminin amaç ve hedeflerine uygun, öğrencilerin gelişim özelliklerine, bireysel farklılıklarına; konu alanı özellik ve kazanımlarına göre uygun düşecek çağdaş öğrenme kuramlarına dayalı farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanarak öğrenme ve öğretme ortamlarını zenginleştirir.
|
|
8-
|
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitiminde kullanılan program, yöntem ve yaklaşımlara eleştirel bakar.
|
|
9-
|
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi alanındaki problemleri tanımlar, modeller ve çözer.
|
|
10-
|
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümler ve tasarlar.
|
|
11-
|
İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretimi alanında verileri çözümler, özel öğretim yöntemlerini uygular, sosyolojik ve psikolojik perspektif kazanır ve toplumsal olayları yorumlar.
|
|
12-
|
Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
|
|
13-
|
Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler.
|
|
14-
|
Eğitim teknolojilerini takip etme ve bu alandaki gelişmeleri kullanabilme becerisi kazanır.
|
|
15-
|
Yaşam boyu öğrenme davranışı kazanır.
|
|
16-
|
Sözlü ve yazılı iletişim becerileri kazanır.
|
|
17-
|
Ülkemizde ve dünyada yaşayan farklı din ve kültürleri tanır.
|
|