1-
|
Kanıt niteliği yüksek nitelikli araştırmalar ile mesleğin bilgi birikimini oluşturabilme
|
|
2-
|
Ebelik kuramlarını geliştirilebilme
|
|
3-
|
Ebelik etik kodlarını oluşturabilme
|
|
4-
|
Ebelik eğitiminde aktif olarak yer alacak meslekten yetişen kendi akademisyenlerini oluşturabilme
|
|
5-
|
Bilimsel çalışmalara eleştirel bakış açısı geliştirebilme
|
|
6-
|
Ekip lideri olarak gerekli yönetici niteliklerine sahip olabilme
|
|
7-
|
Etkin eğitim methodları ile iyi bir eğitimci olmanın yanısıra eğitim programları oluşturabilme
|
|
8-
|
Mesleki örgütlenmeyi güçlendirerek meslek üyeleri arasında gerekli işbirliği bilincini oluşturabilme
|
|
9-
|
Ebelik alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün araştırmalar ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme.
|
|
10-
|
Ebelik alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme
|
|
11-
|
Ebelik alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme, özgün bir konuyu araştırabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
|
|
12-
|
Ebelik ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceri kazanmış olabilme.
|
|
13-
|
Ebelik ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulmasında etik ilkelere uygun davranabilme.
|
|
14-
|
Ebelik ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayımlayarak ebelik alanındaki bilgileri artırabilme
|
|
15-
|
Ebelik alanında sorunların çözümünde stratejik karar verebilme ve liderlik rolü üstlenebilme
|
|
16-
|
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak ebelik ile ilgili yeni model ve yöntemler geliştirebilme.
|
|
17-
|
Uzman kişiler ile ebelik alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilme ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilme
|
|
18-
|
Bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilme ve tartışabilme.
|
|
19-
|
Ebelik alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri takip edebilme.
|
|
20-
|
Sağlık alanındaki güncel gelişmeleri bilebilme ve bu bilgileri birey, aile ve toplumun yararına kullanabilme.
|
|