1-
|
Psikolojik danışma ve rehberlik alanına ilişkin temel kavramları doğru kullanabilme.
|
|
2-
|
Bireylerin gelişim özelliklerini, öğrenme süreçlerini ve grup içindeki davranış örüntülerini kavrayabilme.
|
|
3-
|
Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bir anlayışa sahip olabilme.
|
|
4-
|
Eğitim sistemini, eğitim programını ve okulun örgütsel yapısını kavrayabilme.
|
|
5-
|
Psikolojik danışma kuramlarına ve sistemler perspektifine ilişkin bir anlayışa sahip olabilme.
|
|
6-
|
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinde konsültasyonun ve süpervizyonun önemini kavrayabilme.
|
|
7-
|
Grup dinamiğine ve sürecine ilişkin bir anlayışa sahip olabilme.
|
|
8-
|
Bireyle ve grupla çalışırken psikolojik danışma beceri, müdahale ve stratejilerini uygulayabilme.
|
|
9-
|
Bireylere, kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımalarını ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak hizmetleri sunabilme.
|
|
10-
|
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etkili biçimde sunmak amacıyla, bireyi tanıma tekniklerini uygulayabilme.
|
|
11-
|
Psikolojik danışma ve rehberlik müdahale programlarını geliştirebilme.
|
|
12-
|
Özel gereksinimleri olan bireylerin özelliklerini tanıyabilme.
|
|
13-
|
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini değerlendirebilme.
|
|
14-
|
Bilime, bilimsel bilgiye, araştırma yöntemleri ve istatistiksel çözümleme tekniklerine ilişkin bir anlayışa sahip olabilme.
|
|
15-
|
Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki alanyazını ve uygulamaları izleyebilme.
|
|
16-
|
Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanabilme.
|
|
17-
|
Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etik ilke, kural ve yasalara uygun sunabilme.
|
|
18-
|
Mesleki bir kimlik olarak psikolojik danışmanlığı benimseyebilme.
|
|