1- Bu Programı başarı ile tamamlayan öğrencilerden beklenen nitelikler; bilimsel yöntemlerle Beden eğitimi ve sporun sosyal ve eğitim alanları ile ilgili verileri kullanarak bilgi ve teoriyi geliştirebilme
2- Beden eğitimi ve sporun sosyal ve eğitim alanları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanabilme
3- Beden eğitimi ve sporun sosyal ve eğitim alanları uygulamalarda, evrensel ve toplumsal değerlere duyarlı, ülke çıkarlarını gözeten, araştıran, üreten, etik ve sorumluluk sahibi bireyler olabilme
4- Beden eğitimi ve sporun sosyal ve eğitim alanları özelleşerek araştırma projesi tasarlama, tez hazırlama ve sonuçların değerlendirilmesi konusunda yeterlilik kazanabilme
5- Ulusal ve evrensel düzeyde bilimsel makale okuma, anlama ve değerlendirebilme
6- Beden eğitimi ve sporun sosyal ve eğitim alanlarında okullarda ve kulüp yönetimlerinde yeterli tecrübe ve disiplin kazanabilme, işbirliği yapabilme
7- Beden eğitimi ve sporun sosyal ve eğitim alanları ile ilgili bilgileri, eğitime, sağlığa ve çevre problemlerine uygulayabilme
8- Disiplinler arası çalışmalara katılabilme, bilgi teknolojilerini kullanabilme,
9- Beden eğitimi ve sporun sosyal, eğitim, Rekreasyon ve Yönetim alanlarında bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi, bir alana uygulayan özgün bir çalışma yapabilme
10- Beden eğitimi ve sporun sosyal ve eğitim alanlarında bilimsel literatüre katkı sağlamak amacıyla ulusal ya da uluslar arası bir makale hazırlayabilme
11- Beden eğitimi ve sporun sosyal ve eğitim alanlarıyla ilgili belli bir alanında uzmanlaşabilecek ölçüde bilgi birikimine sahip olabilme ve paylaşabilme
12- Bilimsel yöntemlerle Beden eğitimi ve sporun yönetim alanları ile ilgili verileri kullanarak bilgi ve teoriyi geliştirebilme