1- Eğitim programları ve öğretim alanındaki kavramları doğru kullanabilme.
2- Eğitim programlarına etki eden felsefi ve bilimsel temelleri anlayabilme.
3- Öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımlarının kuramsal temellerini irdeleyebilme.
4- İşbirliği içinde ilke ve ölçütlere uygun bir program tasarısı hazırlayabilme.
5- Bir kurum ya da konu alanında program geliştirme çalışmalarını yürütebilme.
6- Bir eğitim programını bilimsel ilkelere uygun olarak değerlendirebilme.
7- Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırmalar/yayınlar yapabilme.
8- Eğitim programları ve öğretim alanındaki güncel uygulamaları, ulusal ve uluslararası yayınları izleyebilme.
9- Mesleki sorunları/konuları tartışırken, çalışmalarını yürütürken bilimsel yöntem ve etik ilkeleri ön planda tutabilme.
10- Eğitim programları ve öğretim alanında bilimsel araştırma yapmaya isteklilik.
11- Mesleki bir kimlik olarak program geliştirme uzmanlığına değer verebilme.